28 december, 2008

Nytt medelvärde igen :-( och ingen fogmassa

Vi läste av radonmätaren idag igen så denna gången har den stått ytterligare en längre period och medelvärdet låg nu på 179 bq. Känns ju trist men det är ju så att ibland är det över 2oo och ibland under men medelvärdet är ju fortfarande under 200 och det ska vi väl vara nöjda med.

Jag tittade på de gamla radonmätningarna och det var 760 bq där nere innan så det är ju en rätt rejäl sänkning. Hoppas vi gjuter snart för då ska jag beställa såna där dosor från kommunen och göra en långtidsmätningen innan vinterperioden tar slut.

Vi var och skulle köpa mer fogmassa idag så vi kan fortsätta arbetet nere i vardagsrummet men den var slut (jag tog de sist ) och det kanske dröjer två veckor innan de får hem den igen. BLÄ!! Hoppas att den ska finnas att köpa i växjö så kan min snälla syster köpa och skicka till oss. Det som finns annars att göra nere i rummet nu är att tejpa alla skarvarna på den stora ytan och det tror jag vi ska roa oss med imorgon.

Inga kommentarer: