22 augusti, 2008

går sakta nu.....

....Det går ganska sakta nu med båda utrivandet av betong och blåbetongsisolering. Däremot efter en del justeringar börjar vi få undan lite betong som vi brutit upp tidigare ner i containern. Med målandet står det väldigt stilla...hela rummet är dock maskerat så förhoppningsvis kan jag kladda lite färg på väggen sen.

Imorgon går flyttlasset och vi är nog egentligen inte redo för det men det är väl bara att se till att bli det. Ska strax packa ett gäng kartonger och tvätta undan lite tvätt.

så lite mera bilder



Den nya fina grinden jag köpte så vi slapp bygga nån konstruktion. Den är inte fastskruvad ännu men snart så. Tyvärr hamnar grindöppningen lite snett men det kan iaf jag leva med så det får resten av familjen också göra. En babydan flex 3 är det jag köpte för hiskligt mycket pengar tycker jag . 945 kr!!! och då fick jag den ändå billigare än ordinare pris då de skrivit fel i affären.


Hemska priser!




Såhär ser golvet ut (dock med damm) i mannens kontor. Är en massa färgsvätt på golvet men lyckligtvis så går det enkelt bort med en disksvamp med vanligt YES. Smidigt. Så det golvet kommer vi inte slipa nu däremot kanske lite parkettpolish skulle göra susen.




Här är rosbusken som stod brevid den andra hemska taggbusken som revs så fort den fick chansen. Det gjorde även rosenbusken så den gick samma öde till mötes som taggbusken.






Rampen in till vardasrummet. Så vi kan köra med säckakärra ut. Blev bra och rejäl!! Byggd i ekparkett så där kom delar av den till användning.






Så en bild på bergodalbanan nerifrån. Det är en bit upp.



Mannen är inte den enda som bygger. Här har jag byggt en ny lem till min fars släpkärra. I fin ekparkett. Det går att använda till mycket. :-)

Inga kommentarer: