08 november, 2009

fortsättningen också....

....som utlovat. Jag måste bli bättre på att komma ihåg att uppdatera på en gång för det är ju mycket roligare när det inte bara blir en massa sammanfattning så jag och J har nåt att gagga om när vi sitter på hemmet. *s*


För att fixa till taket som eller rättare sagt för att fixa till där väggen satt tidigare så bygger vi ett litet avslut. En av ett antal klossar som satts fast för att ha något att fästa resterande konstruktion i.

Här sågas en panelbit till så den ska passa bättre.

och monteras på plats.

Tyvärr så har jag varit dålig på att fota det som har hänt men ytterligare en list kom på plats så det blev ett fint avslut. Något som ytterligare har hänt är att vi har haft hit en elektriker som fixt med elen och vägguttagen i rummet. Han fick billa och fräsa en del men det blev bra. J putsade sedan igen det han fräst upp samt denna väggkanten nedan som gick lite sönder när vi rev väggen.


Sen var det ju fönsterbrädan med. Vi har bestämt oss för att vi inte ska ha någon bräda i trä eller annat material där utan vi ska bara ha det som redan finns där. Alltså måste det bli plant och snyggt.





Här sitter stödbrädor uppsatta.
och det var ganska ojämnt faktiskt.

J fixar den sista biten. Det var faktiskt så oturligt att putsbruken inte räckte hela vägen utan det tog slut när det var 10 cm kvar ungefär så jag fick slänga mig i bilen och köpa mera.
Så här blev det.

och det fick sitta i tre-fyra dagar med vattning varje dag.

Inga kommentarer: