15 november, 2009

Målaren har målat och ändrade planer

Nu har det hänt en del saker igen i vårt vardagsrum. Målaren har grundmålat i stort sett allt. :-). Taken sprutmålar han. Så vitt och fint och KOLLA TAKET!!!
Även källardelen börjar kännas riktigt mysig
och matsalen. på väggen mittemot fönstret hade jag tänkt ha en fondtapet men eftersom jag inte känner jag kan bestämma mig för vad jag vill ha så kommer även denna väggen bli vit. Vi kan ju sätta en fondtapet sen om vi vill eller så blir det nån stor tavla eller tyg där.
Vår snygga fönsterbräda är jag väldigt nöjd med också.
och så till de ändrade planerna . Vi har ju länge nu tänkt vi ska putsa våran öppna spis men så i fredag när jag kom hem och såg hur det såg ut när målaren "råkat" sprutmåla lite på skorstenen så fick det mig att ändra mig. Vi ska be honom sprutmåla hela två gånger istället. Tror det kommer bli lite mer liv i rummet med den strukturen som blir på spisen och den kommer ändå smält bra in i väggen.
Sen fick vi även i uppgift av målaren att välja färg i helgen. Vilken vit vi ska ha. Vi var och köpte provburkar idag och målade upp. En som gick mot grått och en mot gult.Jag gjorde ett försöka att fota de två vi väljer mellan. men det är inte så lätt att se *s* Vi kommer iaf välja den som går mot gult. (till höger på bilden) 0502 y heter den. Blir säkert jättebra :-)
















1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Snyggt!! men svårt att se... Jag ser bara den gråa. Men ljus i tunneln ser jag nu :) Kram MAria