08 november, 2009

Målaren kommer...dåligt med bilder



Vi har tagit in hjälp till den roligare delen av renoveringen så vi blir klara någon gång. Vi gjorde en liten tidsuppskattning och om vi ska göra det som är kvar att göra själva med den tiden vi har att lägga så skulle det ta cirka 37-38 veckor till.....nästan ett år. Så det är egentligen inte så mycket var för oss att göra själva nu. Bara lägga golv och sätta lister typ och lite småpill. I torsdags em kom målaren och tittade vad han skulle göra och sedan så satte han igång och spacklade på endel utvalda delar av väggarna där det varit putsat men det har jag inga bilder på tyvärr då kameran var urladdad.
men på fredagen kom han igen och bredspacklade. Här är ena sidan av trappan som också kommer att spacklas och målas.
Det här är grejerna han har på väggarna. Det var från början 6 eller 8 hinkar med bredspackel och de har ju minskat endel i antal.
Det blev riktigt snyggt och bra när det blev spacklat vid fönstret.
Källardel/biorummet spacklat och det blev mycket trevligare och mindre källarkänsla än tidigare.
Matsalsdelen blev också spacklad och det gick undan medan jag åt frukost med felix hann han fixa hela den delen. För mig hade det antagligen tagit en vecka eller nåt.
Jag har ingen aning hur snabbt han blev färdig sedan eftersom jag åkte till jobbet men undan måste det ha gått.
Jag hoppas att han kommer imorgon igen men det var inte säkert utan vi kanske får vänta nån dag till innan han kommer och fortsätter. Väggarna ska spacklas en gång till och sedan slipas och sedan målas. Taket ska väl förberedas för målning och spacklas där det behövs och sedan ska det sprutmålas.
Imorgon kväll kommer det en kille med och kollar på öppna spis då vi vill ha en insats isatt i den och få den putsad och vitmålad.





Inga kommentarer: